image

Tok seminak dasan Kundor besusei...

Jadi mun berkenan, sila jak baca nak oh. Mun rasa blog tok nyakit ati, mampah, meraik...dengan segala hormatnya dipersilakan veramvus!

Wednesday, December 1, 2010

Ampunkan mak, Kassim!!!



yah....serta bukak lalu ngecol muka angkuh Nyonya Mansor. almaklum, ada blog urang ya ngeluar gambar Rosmah Mansur, aku molah cameo Nyonya Mansor jadilah.
.
Mintak-maap-mintak-ampun-ngempas-dirik-depan-kubor oi ngan ktkurang lamak dah aku tok xda molah entri. Ku tauk ada yang dah fade-up mukak2 jak page tok masih juak nemu entri lamak (aku tauk kerana nok counters kat sebelah kanan ya bertambah, bukan ku perasantan hoccay!). Terimak kasihlah ku ngan ktkorang, kerana gik masih sudi merami rumah burok aku tok. Ada pun nok 2-3 igek sebelom tok semua nya pendek2. Bukan apa, nang xda benda penting juak nok ku cerita. Nok ku polah entri merepek x paedah, klak tang ala2 majalah "Mempelam": "Siti x suka fitnah" <--maok Zaiton Sameon tek suka. "Kereta Zila bukan ditaja" <--tapi filem x kalak melakon, drama ntah apa2, angkat2 nya tek makey kereta rega berjuta. Mampu???

Lagik juak tek, entri nok pendek2 ya dipolah di sekolah. Internet sekolah knek tok mcm hanjeng, kejap-ada-lama-tak-ada. Jadi main nyelepat2 jaklah. Mana2 ngan, jangan dikata aku tok tek dah merajuk apa indah nak. Lalu tek bila nanggar entri pendek ada nya rasa x cayaklah, madah ada sambungan lah, ada nya datang-bungkas-sik-puas-hati lah....sapaaaaa kah? sik ku rajin. tok ku ngubit alus lok. Gago ningas blog urang. Yang blog nya kedirik dah berbabas ndak dirumput nya, leka nya pegi sembah Thailand lah, ngibun kedey tudong lah *larrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrriiiiiiii*

Aok tek, kata ko tek internet sekolah sik bagus, apahal dah cuti sekolah agik juak ko x molah entri? hah! jawap...jawap! maka tek dah start cuti dari raya aji tek nak???

Adoheh. start cuti ria, nang betol ari raya aji ya ngak ku menar2 ada rilek. tergeley-geley-berpajohan-kakya-malam-pegi-Spring. lekak ya nang-gago-turun-nait-kelang-kelus-tapi-sempat-juak-pegi-Spring-sampey-2-kali-sehari. Apa tek 19Nov (Jumaat) ya tek salah seorang bespren ku nikah. haruslah aku megang watak Minah Yem, watak paling kamboh mun ada urg nok nikah/bertunang, watak serkoh. "leka serkoh ngan urang, dirik nya bila gik kah?"<--sayup2 sora mak ku dari belakang. Ileklah bonda, sik rocklah. baruk 17tahun. I belom puas virgin lah bonda *matiler*

Buat mana yang sik ngelala ngan indok-bapak, nok tengah ya Minah Yem.

Jumaat (19Nov) maca nikah, ari Khamis molah bachelor party k Asnol (eh aok, nama pengantin laki ya Asnol). Party kata ku mpun tek, sak jak neman nya pegi guntin rambut. Kakya makan sekerem Desserts di Spring lalu encarik kemeja puteh pakey kot nya. Party lah sangat ko kan?


Jumaat ya lekak Asar nya maca nikah. Aku jadi kadi.





Maok tek gitok rupa kadi. mati kita nikah sik sah.


Sekda paedah jak sidak ya nok nyuroh aku jadi kadi indah. Aku sekadar neman Asnol ajak, ngambik gambar pun sik. Sekadar pose-pose rasa kacak ajak, ngarap ada urang datang pengilan alu berkenan. Lepas maca nikah terus neman nya tek berlulut, sampey kol11 malam. 6pasang baju uolls!!! Hey Mila (bini Asnol) apa ko ingat ko Tyra Banks fashion show, nak alah2 bersalin baju? (mati kita dibaca Mila) Mun ku tauk tek, bagus ku nyewa baju juak, numpang berlulut kedong ada pelamin ada photographer. Klak bila ku nikah, makey gambar ya ajak. Jimat kos.

The next day, majlis belah Mila dipolah rah Civic Centre. Aku saja jak turun awal, nulong2 Asnol berkemas, merik tips2 rumahtangga (kau tek duda kah berpengalaman apa indah?). Sekali tek Asnol madah daknya sekda pengapit, pengapit dijanji cancel xpat datang. Aiheh, sikkan penganten ditandah encocor bejalan nait pelamin ndak berdengan apa indah nak? cun tek kakya datang gik Terrida, berbaju ngesep. Lalu ku ngoffer dirik jadi pengapit, kakya Terrida jadi pengapit ompuan. Jadi bidan terjun kmk 2. Muak juak Terrida tek berbaju ngesep. Yang aku? mantak2 baju urang turun pengilan. Gohet ajak. It's not the attire that matters, it's the man who wears the garment. edeheh pepatah polah ku mpun.

Tanggar ktkorg pemakaian aku lok. Nasib bait nang pureh kacak (aih, jangan ktkorg encebek!)

Konsep persandingan tok tek ala Jawa kontemporari. Si Mila tok tek nang keturunan Jawa. Baju pengantin ngan pelamin nya nang kelles-gitu lah. Sayang ku xda berisik gambar full, sbb sik pian ngambar (ya juak pengapit, ya juak ngambar. camwhore sangat ko kan?). Mun maok nanggar gambar, pegi ktkorg umah Mila di Rempangi nun, dah siap album nya. Lekak bersanding, terus ngibun sidak 2 outdoor photoshoot. Bila pulang ari dah malam, nyawa pun dah lelah alu tergeley-geley-leput-pisan.

Rilek lok sehari, kakya ari Isnin pegi karoke 5jam bersama pengantin. si Asnol ya tek dah entengok gilak nok karoke, ndak boleh ndak. Lagikpun nakkah tek konok ada pantang pengantin sik boleh tidor siang dolok indah tek nak. Aku rindok ajak, nok nama lah sora kita nang bunyi urang keluar dari CD original ya ndak *leput*. RM9.90/pax saja ya untuk sessi 5jam ittew. Jadi beramai-ramailah ke Enter-K di Crown Square. Mbak adik-kakak berlagu, kedong tok nang musim landas. Jadi mun sora jaik ari ujan, sik ketara gilak.

The next day ya aku terus pegi sekolah agik. Bertemankan Sai ngan Loren. Yah, sik cemerlang apa nama perkhidmatan ku nak, urang cuti sekolah yang aku tek tetap bertugas. Kakya, nok nama sekolah lam utan, sekda kerani sekda apa, maok diibun berginter-ginter sekolah ya sepanjang cuti. Ney tauk sidak opis datang melawat kah, ada barang2 sekolah datang kah, takut xda urang jadi tukang sign invoice apa indah. Jadi molah sistem giliran lah nok nyaga sekolah ya tek. Ari Khamis ku pulang Kch agik, alu pesen tido sampey isok ari. Kelelahan, walaupun aku sekadar jadi penumpang kereta Sai ajak, merangkap DJ dan backing singer penyanyi lam radio (backing singer tok mudah nok over dari penyanyi asal mun x dilarak).

Ari Jumaat (26Nov) mula agik tugas aku ngan majlis nikah. Minah Yem tek nak? Kali tok majlis Imelda a.k.a Mel a.k.a Lil' D gik, yang mana aku diberik kepercayaan untuk jadi photographer nya. Jadi ari Jemat ya dengan nya pegi rehearsal, sbb aku maok tauk flow majlis nya. nama lah sik kalak pegi church wedding. Siklah aku terbangak-bangak bila sampey actual day ya. Lom abis rehearsal, Asnol tepon nanyak siney nok meli hand bouquet pakey reception belah urang laki gik. Dari church ya tek, terus ngagak Asnol ngan Mila di bridal, lalu neman nya 2 pegi booking hand bouquet dan encarik apa2 yg kurang pakey reception nya. Pulang ke rumah, pisan.

Sabtu (27Nov) Mel's wedding. dah gago dari awal pagi, ngembak ke tengah malam. Siang nya church wedding, malam reception di hotel. Tok salah satu gambar Mel tek. Yang lain2, sila datang jumpa saya, kita romen-romen....eh...rondeng-rondeng.


Photobucket

Ada sigek gik aku engkah tepi sebelah kanan page tok occay!


Ahad (28Nov) dah gago ngan majlis Asnol gik. Kali tok di Pustaka Negeri gik. Jadi pengapit sekali gik, tapi kali tok x bidan terjun agik. Bidan tok dah jadi doktor pakar. Pelamin nya ya ampuuunnnnnn....putiiiiihhhhhhhhh!!! (bak kata Rika Sumantoh) KAC SEQALLLLSSSS sahaj. Rasa nok suroh jangan diruboh pelamin ya lekak majlis. Sayang. Apa kacak gilak eh. Aritok pun sama juak kamboh kacoh pioh sampey petang (outdoor photoshoot). Pasya, pulang rumah salin baju, turun agik celebrate birthday Jijie yang ke-34 (mati kita kenak bunoh Jijie). Sikkah terok nyawa kita dikincah kakan gilak gia?

Tok gambar geng2 keras masa majlis di Pustaka. Nok posing menonggeng ya bekak model Victoria Secret.

Pasya 2-3 hari tok tek aku gago ngan editting gambar2 Mel. Dah lekak tek, nyelepat pegi Spring nanggar wayang (oh tedah ruk ada masa. lamak ku sik nanggar wayang koh eh.). Nanggar cita Haunted Changi. Jahanam cerita ya, gelorat jiwa ku oleh nya. ledap-ledup jak jantong sepanjang cerita. Aku tek online indah sambil nanggar cita ya, pakey ngelak kejadian terkejut-lalu-ngeraong bila kemuncolan antu. Kamek 2 Sai nang dah banyak gilak record nerais lam wayang. Dahlah sora aku serabak gendang. Suka nok merik malu dirik. Pasya tek malam tok pegi agik Spring (nak halah2 ko ya), apa nok nanggar Harry Potter. Baruk nok nanggar (tedah!). Bak kata ada urang ya, "dah berkulat cerita ya baruk nok pegi nanggar". nang menar juaklah kata kitak ya. ntah2 malam tok ku nanggar cita ya dah jadi itam-puteh, faded dah kalernya kotan lamak gilak dah dimain.

Yahhhhh....puas ati? sik cukup panjang???? baruk ktkorang tauk kenak aku lamak sik hapdet nak? mun diajak bercelen, bz agik aku dari Taib kali. kata ku mpun teklah. Jadi, lepas tok, saya kedirik berharap saya ada masa nok update. Ya pun mun ada cerita lah nok k update. Mun x ada cerita sensasi, sik juak saya nok ngarut2 ndak tentu pasal. Btw, sik lamak gik saya pegi vacation. Yahhhhhhh, aktiviti wajib setiap kali cuti panjang. Tapi kali ini tidak keseorangan yer, saya bawak entourage kali ini (Kimora ker kau?). Pegi ke siney? tunggguuuuuuuuuuuuuu!!! Sehingga bertemu lagi di lain masa dan ketika....renung-renungkan dan selamat beramal!!!

8 comments:

saytunt yang fabulous said...

hahahahahhahahaha.....nang bz gilak minggu ya nak owh....nasib bait kita make batteri cap bagus,lebih cakah dr batteri nok rabbit ya gik ku rasa....kaktok gago ngan pertunangan artis gik kita

Cyril Dason said...

selamat bercuti :-)

-cyrildason.com

Ee Ali said...

mbod: kaaaan? semadi umor gik 17, gik dapat dikincah tuboh tok. ya pun asal pulang mlm rasa urg nok ruboh belakang.

cyril: tq ^_^ u cikgu juak kah? if u are, selamat bercuti to u too...

mrs. daydeck said...

sik saba nok maca entry holiday kitak gik.. btw, happy holiday ee.. kamek bkn cikgu aaa.. haha..

♥ little devil on your shoulder ♥ said...

THANKS, a lot!!! Readers yg macsa bloh Kundur tok, he's one damn farking great photographer and he has his own league. Sik ketuy. TERIMA KASIH EEEEEE!!!!!!!!!!!!!!

aigoo said...

choiiii!!! patut jungor ku ngerijik. ada urang nganok ku duhal. haha malaskuuuuuuuuu.

lain tanyak ku. kacak pelamen duak-duak ya. sapa molah nya ooo? (nanyak bunyi urang sik lamak gik nak berpelamen juak sak jak berbaju pelanen sajork!)

selamat bercuti. ko ada cuti nait gajah megang ular gambar madame tussauds dengan joliepitt laki bini????

Asphyxia said...

yahh....ituka diaa...skali maok ngereco alu panjang berjela.

keep up the good work. ilang mood ribut topan aku lekak maca entry ko tok alu diganti ngan mood cuti2 mesia.

Ee Ali said...

mrs daydeck: yah...dah kuar entri vacation. apa gik?

lil D: kembang idong aku oleh kau. kecik sikit dari Siti Sarah.

aigoo: Pak Molok molah pelamin sidak 2 ya. Bongkak jak hal dirik pegi Thailand ya. tunggggguuuuuuu!

Asphyxia: makseh masih datang ngomen oi. walopun dirik dah "berehat" blogging, terus-teruslah menyokong blog adik kakak k.