image

Tok seminak dasan Kundor besusei...

Jadi mun berkenan, sila jak baca nak oh. Mun rasa blog tok nyakit ati, mampah, meraik...dengan segala hormatnya dipersilakan veramvus!

Sunday, January 17, 2010

pufuahfah...

hello kawan-kawan, bertemu kita sekali lagi dlm segmen "Ela-dan-Eli"!!! *motip ko masok rancangan A.L.O.N.G???*

seperti yang ktkorg tauk (mun ktkorg nang maca blog tok lah), start2 taun tok tek terus dimulakan dengan perasaan sik best. emo tahap bersedo-smokey-itam-berbicu-mirah-petang-peti-bersumpin-sana-sini-berbaju-polkadot-sik-makey-selepar (terus pose dagu injek ala elyana). tp sik perlu ku cerita detail hal emosi ya koh, kerana aku kedirik susah nok detect apa puncanya. macam ABC Ah-Kang-Haji-Taha, bercampur-baur. anggap ajaklah ada fius angus atau wayar kenak gigit tikus lam utak aku nyuroh emosi ku terganggu. xda apa dpt dipolah. aku pasrah dan berserah ngan Tuhan jaklah (terus berdiri depan cermin ngator tudong...erkkkk).

jiwa kacau ya sigek hal. tapi nok nambah perasaan sik best ku masa cuti ria nok abis adalah aku fail interview stewardess. lommmmm *mun stewardess kapal perang boleh kali*. aih...agik juak. perasaan sik best ya adalah kerana aku gago ngengon ngidap bisa ujong ati+angin. yobih, sakit nyawa ku olehnya. rasa x apat angkat aku. pose paling selesa adalah dengan neyrap di lantey. ruk lah kurang sikit asa. nang exactly kedak doyong buntin ku masa ya koh. bukan aku madahlah, ada urang madah.



mak aku suka candid gambar masa aku sakit koh. tersilak-terbabak jak aku kotan x ready.

tapi aku sik terkejut juaklah ngan bisa ujong ati ya, sbb nang pureh kak aji saadiah berisik penyakit ya.lebih2 gik aku nang tontolen mureh mak aku (dari segi kacak sampey ke penyakit). nang pantang kmkorg adalah rebong, derian, pulut, nangkak ngan bandong. makin mak aku,encium bau nangkak ajaknya dah ter "erkkk....errrkkkk" olehnya. selain dak makanan ya tek, pantang kmkorg juak adalah sik boleh melimpas dibah ampaian, sik boleh makan satey terus dari cucok, pisang embun jangan sekali. aih...pec lob makey susuk...Nyi Blorong Roro Kidul sangat watak ku.

yang ku frust, aku gik mudak gilak dah mutit penyakit ya. yalah,ruk 18 dah berisik penyakit kedak tok (18??? katernyer!!!). tp setakat tok nok lain gik dapatku makan. tapi sidak semandin raja buah ya lah dah start nganok aku. adoh eh...ya juak nyaman derian pulang ke aku tek xdpt makan. ilang sigek nikmat dunia, tinggal nikmat ehem ehem gik tinggal...ESEREY!!!

tp aku shik uli,oleh kerana derian tok bukan ada sepanjang tahun, ku bantey ku juak. makan gik ngan sagon...adohhhhh eh. mak mertua melimpas pun rasa nok diflying-kick. tp nak...mistake aku paling besar nak....adalah nak...sebelum ku makan derian ya nak...aku nak...lupak nak...aku lupak aku lom makan papa!!! shiodeh...makan derian dengan perut kosong...nang akulah abisan terer masa ya! steady aku!!! dahlah 2igek durian (sila baca dengan kuat yer...2 IGEK...bukan 2 lumeh!!!). 2 minggu aku nanggong akibatnya. sampey ke dah start sekolah, masih juak ku ngengon bisa ujong ati ya. tp siklah sampey tahap lam kelas ngajar sambil neyrap nak. jong2 aku disuroh GB ngajar yoga. encium bau derian ajak nyawa ku dah berbual, xboh gik kata nok makan. nang padan-muka-belak-mata-tonggeng-burit. ya juak sarikei nang bertabun ngan durian musim tok. sabaaaaaaaar jak aku.

tp nak, dr sia ku dapat tauk nang aku sah anak mak aku, apa penyakit kmk 2 sama tek. aku jak selamak tok ingat mak aku Sophia Loren. choiiii....Si Tanggang sangat.

4 comments:

Zizie Zaman said...

mkn ko jus kurma al thoiyibah gak....sebut betol2...al thaoiyibah.....

Ee Ali said...

zzz:ejaan ko kali ke2 ya ajak dah x sama,gney gaya ku nok nyebut betol2.

aigoo said...

BWAHAHAHAHAHHAHA bencik nar ku nangga pose silak-ngap-tersimbak-tebabak ya eh.

gila derian padu. dapat bergeng dengan mak aji ayang.

kakya tek nak. ku ngidap penyakitan ya juak koh. nang dah lamak dah. tok dah sebulan-bulan jak ngidap gastric-dugal-angin-pedih-ujong-ati ya. nang sik dapat beguluk dengan pedas. alu nak jaik nyawa. ya upa sik best makan mun sik ada cabik juak. haih!!!

Ee Ali said...

adoh eh, mun x dpt makan cabik ndaklah ku pandey. sama penting ngan oksigen ya. sib bait ku gik masih bergeng ngan cabik.