image

Tok seminak dasan Kundor besusei...

Jadi mun berkenan, sila jak baca nak oh. Mun rasa blog tok nyakit ati, mampah, meraik...dengan segala hormatnya dipersilakan veramvus!

Friday, February 5, 2010

kayo-kayo...

wazzup wazzup kata Mila. rasa nok ku kerutis taik lalat nenggel rah pipi nya. actually aku tok sik juaklah ada kayo-kayo siney. minak dalam dunia siber tok ajaklah adanya kerana aku tok gik bertapa dalam utan. minggu tok ada sekolah ganti ndet, so terpaksa stay lah. bencikkkkk kuuuu (owh cuti maok kau, ganti sekolah sik maok!<---gia kali kata menteri pelajaran mun nya pandey tutor kita). bukan apa ku x rajin ganti ari sabtu tok...nok ke sibo, ptg sabtu ruk sampey, kakya pagi minggu pagi2 gik dah terpaksa berdebus pulang. lom ilang kepak ku mbak berjemor lam perauk-berdedat lam ekspress-beringgut dlm bas ari sabtu, ari minggu dah nok di mbak berkorak gik balit. kadang2 rasa nok ruboh belakang pun ada mbak kepak. mun ari jemat ke sibu ok sikit, at least ari sabtu ada k berjehen, minggu ruk pulang. tp mun x pegi ke sibo, apa nok dipolah ku lam utan tok? pilihan:

a) ngitong tikus melimpas masa ku nanggar TV? (sapa2 ada kontek no Pied Piper of Hamelin tolong pass ngan saya)...
b) ngorek idong sampey sengar (pronounce: sey-ngar)? (klak urg saruk aku ngan siti sarah)
c) berjemor k bikini atas jematan?(jaik ajaklah rupa)
d) main bol ngan nemiak? (yoh..."mun main renang berirama baruk awak ngetok pintu umah cikgu ah")...
e) dudok lepak di tangga umah panjang ngumpat sambil berkutu? (ok juak idea tok owh? nddaaaaakkkk ku...)

yah...terhad nak pilihan yang ada? bagus ku ke sibu jak. sebenarnya aku malas nok ke sibu minggu tok, kepak asa nyawa ku. then next week alang2 nok pulang kch dah. cuti cina dung-dung-cey. agik juak molah lelah sai ngan mel jak ngereh ku sabtu, pasya minggu dah nok pulang. tp terpaksa juak pergi minggu tok. aku nok ke klinik. aku dah 3bulan lambat datang.....adakah? nisot kali...padah jak perut ko nang bontok, sikboh nok madah dirik buntin apa indah. janggut ko tanggar.

aku nok ke klinik mbak geruk ku. ku nok mbuang halkum. aih, nang dpt dibuang gia? bukanlah...lat 3-4 malam ya tek aku kenak sengat entah tebuan tanah kah, apa kah (iban sitok nunggahnya indu kerawai) masa ku tido. kenak sengat rah geruk. dah selalu ku kenak sengat sebenarnya, almaklum diam lam utan. mun hari2 ngamal nuntum insect repellent pun lom tentu selamat. tp selalunya mun kenak sengat, sehari jak sakit, lepas ya ilang, bekas pun sekda. tp kali tok melarat-larat dah. jadi besar indah...merah-merah-kalas bibir Jaapar Onn gittew. takut ku nanggar. sik abis2 penyakit awal tahun tok. ria angin, kakya gigi (lom madak ku cerita hal tok...dah basik dah), tok ngengon lekak kenak sengat gik. lain macam pesen dugaan tahun tok. sakat nok nyuroh doktor di sibo ya kaya.

aok...berbalik kepada isu kayo2 tek...bila ku kayo2 segenap blog urg, nemulah aku urg main tag-tag tok. oleh kerana aku tok belom lamak aktif berblog, jd tok lah 1st taim kenak tag. so, aku layan jaklah k....

1) Where is your cell phone?

-ada atas meja kat belakang ya. aku dah nemu spot ada coverage baru lam opis tok, celcom ada maxis pun ada. jadi x perlu lah aku ninggal tepon di umah agik setiap kali ku gi opis online. mun ndak marek tepon tinggal di umah. setiap setengah jam sekali pulang umah, ngecheck takut ada urang encarik (masalahnya....ada ker?). lagik juak ku takut housemate ku pandey mukak dak msg kah gallery kah...nakkah leput (apa ndak dlm ya kah? keji sangat).


2) Relationship?

- hurm....ngan family ok. ngan kwn2? oookkkk lah. eh xda lah. ok, r'tionship ngan kawan2 terbaiiikkkk. ngan gerek? tedah...x laku ku tok koh. saham ku jatuh sama ngan kejatuhan ekonomi dunia, dapat dipolah graf x-melawan-paksi-y dan bentuk graf nya koheren...apa jak lah...


3) Your hair?

- dah berapa tahun dah botak chin. senang gik mcm tok, x gago ku ngereh ngan pesen mcm2. jimat duit beli hair-styling products. dolok masa sekolah menengah rambut ku sedang2 panjang, belah tepi, ada wavy kit-kit ala Johnathan Taylor Thomas (uweeeeeekkkk...sak jak muka zaman sekolah kedak bangla tlebih kenyang), pasya ku molah Monkey-Hair ala Aaron Kwok (pengaruh buku tepon lipat-lipat-bermagnet). bila zaman U, ku encerik nginang ambut panjang. sampey lepas bahu, setengah belakang. panjang ya mun nya lurus lah. alkesah nya ambut aku tok jenis golong2 besar, dahlah tebal. jadi bila nya panjang, maka terimbas lah wajah Seripah Aini zaman nya gik berkasih-kasihan ngan Broery. kedak rambut Guy Sebastian bah. tahun 2003 kah 2004, ku gi Tun Jugah, ada nemiak madah "aih, dah datang nya". actually, hari ya ada Guy Sebastian datang Tun Jugah sessi otograp bersama peminat. senyum jak aku. "adakah Kak Pah dikata nya Guy Sebastian". aih, maok juak nak? dengan ambut ya juak aku penah kenak banned dudok depan lam lecture room, sbb urg belakang x nampak muka lecturer di depan, terlindong oleh ambut aku. in the end tpaksa guntin ambut ya, kerana aku ada event perlu berurusan ngan Timbalan Naib Canselor. yalah...sekalor pun aku, tauk juak ku protokol.


4) work?

-oklah kerja tok. pilihan keempat dalam senarai cita-cita aku. 1st aku maok jadi wedding planner/ interior designer/fashion designer, tp mak ku x berkenan. 2nd aku nok jadi chef, pun mak ku x berkenan. 3rd aku mok jadi penyanyi, nok tok ku x madah ngan mak aku, ku takut kenak tetak (mak aku pernah nunggah aku M. Daud Kilau...sik ko frust?). so ku ambik pilihan keempat, jadi model.

5) Your sisters?

- nok sedarah sedaging ada 3org. kakak dah nikah beranak sorang. adik sorang dah keja, sorang gik final sem nursing (mudahan nya grad dengan cemerlang...amin). but for me, smua bestfren aku are my sisterssssss...(note: aku banyak kwn ompuan bbdg laki....apahal? ntah).


6) Your favorite thing?

- apa owh? being happy i guess. bleh lah nak?

7) Your dream last night?

- ku mimpi tangan ku dijilat asuk, gago jak aku bersamak apa indah. apa tafsir nya owh? adakah aku akan berger ngan orcin nginang asuk? sekati ku mesen jak....

8) Your favorite drink?

- aek mati/aek sejok. sik ada aek lain lam dunia tok dpt celen, especially mun ari panas. tp mun aek berkaler, ku suka Neslo Peng ngan Fanta Green (yah...x rami nemiak kinek tok ngelala ngan Fanta).

9) Your dream car?

-aku part kereta-kereta tok x brp gilak. tp dolok ku suka nanggar Estima, knek tok ku suka nanggar Alphard. dapat k diam dalam ya.

10) Your shoes?

-kasut kerja, Adidas Stan Smith puteh+ijo, Everlast olive+orange (dah x rona ya agik kotan selalu kenak kincah), Converse putih...aim aku terbaru: Paul Smith putih, Fred Perry putih, Crocs rona ijo terang...eh, kawan2...sebbeday saya x lamak gik koh...*wink*. tp susah sikit encarik kasut aku di Kuching/Sibo koh...sebab kaki aku saiz 11.

11) Your fears?

-losing the people whom I love and care.

-uncertain future

-errrrrrr....katak n cicak? n oso Sang Bedal...

12) What do you want to be in 10 years?

-successful in whatever i'm doing, have my own business(s) : (bridal house, eating house), ada anak angkat kedak Rizalman Ibrahim (kiut ada anaknya si Umar ya...dahlah ceredit), ada umah n kereta kedirik, n making Kak Aji Tuyah happier than ever...

13) Who did you hang out with last weekend?

-mel, sai, michelle...the usual suspects...

14) What are you not good at?

-banyak benda. sports, paperworks and the list goes on....and on...

15) One of your wish list items?

-dapat transfer dari hutan tok ke Kuching (kah KL? kah KK? hahaha .kah Paris? loba ko ya) secepat mungkin. mun dapat, esok juak ku nok transfer. doakan aku dapat transfer tahun tok k.amin. n mun dapat benda2 nok dekat soalan no12 tadik, x perlu nunggu 10tahun bleh sik?

16) Where you grew up?

-perumahan lamak, kuching...membesar di sia, mengecik terpaksa gi Marie France...



17) Last thing you did?

- BBQ ngan sidak cikgu-cikgi....


18) What are you wearing?

-t-shirt n boxer...yah, ko ada katok2 lam opis k boxer? duli ku...


19) What aren’t you wearing?

-bulu mata palsu, sumpin keybeng-keybeng...pelik ada soalan tok...


20) Your pet?

- wonderpets, wonderpets kami datang~~ ntahlah, aku x rajin mera binatang (anak ikan kira sik owh? SEREY!)


21) Your computer?

- PC ku di Kuching nun dah hidup nyawa2 ikan. knek tok ku makey Dell Inspiron 14" rona Apple Green....sepasang ngan Gil Grissom k nya melakon CSI...


22) Your life?

- biasa-biasa jak, bangun di Malaysia, bfast di Bali, lunch di India, hi-tea di Paris, dinner di Manhattan, clubbing di Brazil, tido di utan tok juak ujongnya....


23) Missing?

- isi rumah ku di Kch, especially mummy, Hana, Danish n Afiq...n sumone....

24) What are you thinking about right now?

-memikirkan kesan makan banyak gilak 2-3minggu tok, memikirkan journey isok ari, journey balit agik on sunday, and memikirkan cuti next-week!!! yippie-ya-yay!

25) Your car?

-kereta sorong pun ku xda...

26) Your kitchen?

- kinek tok serba sik lengkap jak dapor ku di utan tok. mun ku ada umah kedirik, ku mok dapor yg dapat cater rami urg (sbb aku suka entertain urg makan...n aku suka masak) and of coz fully-equipped dengan segala macam gadget bermasak...bahan2 embak dirik mpun...aih, kedekut-pait...

27) Your favorite color?

- GADONG, engkodok, emas


28) Last time you laughed?

-mun benar2 tetak, last weekend. mun tetak hipokrit, selalu...ooops....


29) Last time you cried?

-x ku ingat....


30) School?

-hahaha...perlu kah? merik malu jak...bukan merik malu aku, tp merik malu nama sekolah ya jak kerana aku hasil yang gagal...

31) Love?

-adoh eh. jaik ati ku koh.

32) So who wants to share their ONEs?? How about

mel n sai?

6 comments:

dukunlintahplk said...

saes kasut 11?.. bait2 bejalan d tanah licak lak urg piker ada bigfoot lepas.. erkkk ceredit mulut ku nganok ekeke

*sebenarnya nok ku padah ialah: ku saes 9 gik ku dah rasa besar.. duhal ada gik urg kaki kembang padu..

*perkataan sebenar ialah: besar, bukan kembang k... erkkkk.. ampun eserey :p

aigoo said...

aihhhh 11? menar ndak kah. apa jumpa ariya tang kejawak jak upa. (tapi sik pat lawan kejawak i lahhh. mok juakkk)

Ee Ali said...

jakiPLK: eh...size 9 ya ney ada besar. gik dapat makey kasut tigak tinggi ya. (actually there's a fren of a fren size kakinya 14...matilah paksa molah sandal makey plywood).

aigoo: apa jak pekdah nok pebulak. kejawak katanya...yang aku tok dah layak jadi model aek badak...

f.loren said...

hahhah kitak jangan. adik mek umo 15 taun nakkk nya makey size 13uk,14us. yahhh camne ya.. bukan jayen agik. bigfoot pun kalah kaliiii wakkakakaka

Asphyxia said...

Part skolah ya nyuroh aku rasa nak meransak. Mun aku ditanyak sekolah siney dolok pun aku rasa alu pitam aku kali. Wakakakak....

Ee Ali said...

f.loren: yalah kmk madah ngan pak dukun ya. tp mun dah kmk gik seksa bercarik kasut, adik ktk ya nang xda harapan lah meli kasut di sarawak tok...

asphyxia: hahaha. kesian ku nanggar nama sekolah ya tercemar oleh olah tingkah aku klak.