image

Tok seminak dasan Kundor besusei...

Jadi mun berkenan, sila jak baca nak oh. Mun rasa blog tok nyakit ati, mampah, meraik...dengan segala hormatnya dipersilakan veramvus!

Sunday, July 4, 2010

Random Rant...

ellops uoollllssssss..."ujan" dah redak...."rintis" pun xda gik. tinggal "mendong" jak masih sikit, and kadang2 ada "angin sejok" bertiup. xpa, nang musim "cuaca" x menentu. x paham metaphore tok? tikompon.

belom ada mood nok blogging panjang2. ada juak lah sigek-2 topik ingin dikongsi bersama, tapi kelaklah owh. belum jumpa "ayat2" yg sesuai. mun dipaksa juak molah, kelak jadi bunyi karangan nok pakei exam. tang stiff-keruk-kukuk-tiada-jiwa. ceh, jiwa apa jak. maka jak nang selamak tok ngerepak ndak tentu pasal. btw, ati ku dah gelorat. jumaat tok pulang Kuching!!! weeeeeehoooo! balit ujong minggu jak pun. jadilah, k "recharge" semangat semut (matilah diingat urg CNI). mintak2 lah Jumaat tok aek sungey cun, ari x ujan, ekspress x molah hal (amin). maka kol4.30 dah standing in the eyes of the world lah aku di wharf Kuching nun. owh best eh!!! Walaupun Las Vegas nang happening, Kuching tetap di jiwa aku (kau tek nang pernah pegi Vegas?).

banyak juak benda bermain-main lam palak aku lah. tapi semua pendek2 jak. mun ku nok engkah semua benda pendek2 ya lam FB kelak urang ingga. kelak urang madah aku berkongsi temunek ngan Sulu Sarawak. kelak urang madah status aku menyakitkan mata di home/wall sidak nya. jadi tok kat blog aku, sukati keturunan aku lah nok molah apa. so, saya persembahkan hasil monolog otak saya beberapa hari ini:

1) i fell in love ngan Adele! sik, Adele ya bukan nemiak Gita Laut, atau Temirat atau mana2 lokasi di garisan lintang Khatulistiwa. eh, nok penyanyi British kah UK kah ya bah. soranya, music nya....suits me well. aok, lambat lah aku baruk nak minat nya knek tok. pasal lah! bukan dapat piala pun mun sapa minat nya dolok nak? Btw, Emie pernah nanyak ngan aku "Do u have this things wif Brits girl/music?"....hurmmmm....ney tauk eh. But I'm a fan of Lily Allen n Amy Winehouse too. walaupun rupa si RumahArak ya tang menyenyeh jak, aku rasa style nya distinguish. klak ada sigek ari ku turun meeting bersanggol ngukut kedak ya. kompom ku kenak transfer 24jam.

nakkah san-buyan-pisan-berboeh dak opis nanggar nok tang sa'al2 bahasa kedak tok....


2) aku suka berlagu. wpun sora aku sumbang ndak tentu pasal, aku nang suka belagu. masalahnya part ngapal lyric aku nang fail. kebanyakan lagu aku tauk chorus nya ajak, ya pun selalu ngarut. kakya bila dah ngarut, latah. nang tauk ada. ini kerana bila aku nengar sigek2 lagu, aku cuma dengar melody ngan tone sora penyanyi ya ajak. lirik nang x masok lam palak aku terus. x tauk ku pahal. barangkali reseptor music ku mempunyai ketelapan memilih kali. tapi mun aku dah gago google lyric sigek2 lagu ya, retinya mbak "penyakit" lah lagu ya. contoh lagu2 yang dah kenak banned dr playlist: Nothing's Gonna Change My Love For You (Glenn Medeiross), I Want To Grow Old With You (Westlife), Love You The Way You Are (Billy Joel), Bila Cinta (soundtrack Lagenda Budak Setan), Cinta Dalam Hati (Ungu) dan beberapa lagi. Bak kata Jijie, "tukang polah lagu kedak tok takbur dalam hal cinta. nya lom madak ditunjok Tuhan". kejadian ku nikam CD ke luar penjan kereta yang sedang bergerak xkan ku lupak sampey bila2 *pisan*

3) dolok nak, bila nanggar urang shopping berkaol-kaol eh, bingong lah aku koh. lam ati ku "sampey juak eh, sik sayang ngan duit kah? berbeli berpada-pada lah owh". sekali tek bila aku mpun dah kenak penyakit shopping tok eh, nang bagey urang xpat dilarak koh. aku menyalahkan kehidupan aku di Amazon tok menyebabkan aku memerlukan retail therapy. SEREY! lekak sigek, sigek gik barang dimaok aku. mun nok murah senang juak diborong, tok nok sigek barang sampey 3-4ratus giney gaya? Tok Taib pun nyukor-bulu-betis-alu-merasok-pantyhose mun gia.

4) talking about therapy, aku ngakuk aku selalu emotional depression. even benda kecik pun, mun "cuaca" x bagus, pun boleh trigger depression. kadang2 lite2 jer, kadang2 kronik. bila2 lite2 jer, aku leh kontrol depan urang. bila tahap sederhana/ kronik, aku memerlukan self-help therapy. ada beberapa situasi mun ktkorg nok nanggar aku stress kah sik, antaranya:
i) bila ku dah ngeluar segala pakaian ku nok paling ngesep, dan ngansa urang berjalan semata-mata kerana aku ingin nok ngesep di pasar. makin ngesep penampilan aku, retinya makin kronik lah tahap depression aku.
ii) bila ku tang ada-ada jadi Ziana Zain lam Maria Mariana: mbak motosikal laju2, kakya berlagu kaong2.
iii) dudok lepak di kedey makan/cafe sorang2 dirik berjam-jam.
iv) bila aku dah start berdialog sorang dirik.
v) bila ku lamak x molah entri baru (selain dari time ku bz).

5) aku rasa rancangan gusti/wrestling adalah rancangan paling x berfaedah.

6) i fall easily for chick flicks. no no...not High School Musical, or Mean Girls or sumthin miak kecik mcm ya. I'm more to romantic comedies....mcm The Proposal, What Happen In Vegas, Nanny Diaries, Juno...and the list goes on and on (termasok sigek cerita tok namanya Angus, Thongs and Perfect Snogging. aneh ada jak namanya. tapi best). Tapi aku sik suka nanggar cerita mcm tok di wayang. i prefer to enjoy them in the comfort of my own home, alone. supaya muka berangan/fefeeling/lileh aek mata semasa ku nanggar cita2 mcm ya sik kenak ambik paparazzi. errkkkkkkkkk. btw, P/S I Love U is one of my fav. tapi sekali jak ku nanggar, sik sanggup nanggar kali ke-2. kerana aku side-effect ngan cita ya. huhuhuhu.

7) InsyaAllah, mun ada rezeki, aku maok meli beg Bottega Veneta nok beranyam-anyam ya...yang oversize punya (ingat nok mdh mun ada rezeki nok pegi haji tek. eh, ya nang dah dalam Rukun Islam. x perlu disebut sitok gilak).

yahhh....toklah beg Bottega Veneta ya tek. kedak beg mengkuang k ngkah Muqaddam ngan telekong ada juak owh? erkkkkkkkk.....


8) masih x sure bila mok amik lesen driving kereta. hurmmmmmm.....


9) aku siklah rasa muka Siti Sarah ya terok. vogue juak nya kadang2 bah. tp olah cerik kiut nya yang munoh sebenarnya....

10) selalu kitakorg mukak blog tok eh, ada x ktkorg nanggar iklan2 dari nuffnang ya? rajin2 lah click setiap kali nanggar owh, jgn didiat ajak iklan ya. semoga bertambah rezeki Kundur. dapat duit nuffnang ya k ku raon2 ke Dubai (angan2 bukan2).

11) aku molah entri tok sebab boring tahap rasa-nok-berenti-kerja-lari-ke-KL-jadi-penari-pub. ktkorg pun maca pey abis juak tek? xda kerja lain kah?

*lariiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii*

12 comments:

saytunt yang fabulous said...

insiden buang cd ya nang mengejutkan.......nc.com aku

nurul_oon said...

bok ku tauk kau tek minat si rumah arak.. so surprising..

BB' L@uRa said...

hihi...kenak juak kamek d ujong ya...kamek nang xda keja lain juak, ya mek maca smpei ujong....kuikui...

anyway, kamek pun minat P/s I luv u ya...baca buku nya lagik feeling, nang bderai2 aek mata gugok...:)

♥ little devil on your shoulder ♥ said...

hahahahahahahahahahahahahahahahaha kaaacccaaaakkk ssssiiii winehouse ya kohhhhhhh!!!!!!!!


lommm..

Ee Ali said...

mbod: nasib bait aku sik dtg serungan ngibar segala harta benda lain. munsik ndak kau ngan emie terpaksa bertunggah ngan ustaz masa ya *aih, kenak rasok padu*

oon: haih? apa yg mengejutkan? best bah sora+music nya...

aigoo said...

no. 5 ya ai nang setuju menar-menar kohhh hahaha

aigoo said...

aihhh masok sik komen ku first tek ooo. gik sekali.

no. 5 ya ai nang setuju menar kohhhh.

nak nambah gik.

beg tikar mengkuang ya, lak ai nganyam nya pakei kitak. hahaha

Ee Ali said...

lil' D: kacak nak? kau jak xmok acknowledge lamak2 tok.

aigoo: kannnn? berempas-bertimpak-berserao kedak urg datang jabar. tapi lakonan ajak. xda pekdah. btw mun kitak nok nganyam, pastikan nganyam makey leather hoccay. mengkuang atau tali neylon saya tidak layan.

kukumalu said...

kmk layan jak tulisan ktk kundur wpun pun sekadar kerepakan sahaja. pake mek lekak lekek dtg sot maca d opis. heheheh

Zizie Zaman said...

pohai comment byk sekda oo?

Ee Ali said...

kukumalu: rindok ati. nengar urang ngerepak boleh lekak-lekek.

zzz: yalah diheran aku koh. malar jak ilang comments urang. aku nok reply pun susah.

Ee Ali said...

BB'L@ura: haih...tingtong blogspot 2-3 aritok koh. baruk muncul komen kitak. kmk malas maca buku, ya kmk suka muvie nya ajak. tp mun buku nya lebih menyayat hati, lagiklah ndak ku maca. ada ku knak admit batu7 klak.