image

Tok seminak dasan Kundor besusei...

Jadi mun berkenan, sila jak baca nak oh. Mun rasa blog tok nyakit ati, mampah, meraik...dengan segala hormatnya dipersilakan veramvus!

Tuesday, March 23, 2010

Just When I Thought Bumblebee n Ladybird Are Disasters!

Hi tawan2! Kundor dah balit ke Amazon agik koh. Siney juak tuju aku tok nak. Melainkan mana2 ktkorg tok ada adik-kakak yang dapat nulong saya tok trenspar pulang ke bandar, kecik tapak tangan...stadium Beijing Cik Kundor tadahkan. saya sanggup bertandak bellydance k awak free selama sebulan.

Mun ndak selalu lekak cuti, mesti saya cerita hal kegiatan saya masa cuti ya ndak? saya save lok cerita ya k. ujong minggu tok saya molah nya, kerana perlu upload gambar. kalo nda ada gambar nda siok pula bah kan? *matilerrrr*. sbb mun saya nok upload masa malam kerja tok, alamatnya nemu pagi isok nemiak dah turun sekolah pun agik juak Kundor berseluar puntong lam opis, nunggu gambar abis upload.

Jadi tek nak, Kundor nok bersusei hal pesen (atau Fashion mun ngekot sebutan dak ninek ku). Jeman sekolah marek nak, ku x tentu gilak lalek hal berpesen2 tok koh. alasan pertama, susok tuboh ku nok kedak labu sayong salah polah. masa jeman sekolah marek, bukan ktkorg x tauk, apa jak ada barang dijual di Kuching nak. ngak ada Hopoh, Satok, Saberkas, India Street. arum bulak, semua miak Kuching makey baju sepesen. Mun dah meli di Satok/Saberkas, kompom jenama Cheetah (masih ku makey tracksuit Cheetah sampei kinek tok oi!!!), mun Hopoh jenama Snail tema nya, mun nya baju dari India Street jgn jak diheran mun gambar dak Mickey Mouse nya terbiut bagey urang lekak pembedahan plastik, muka Donald Duck pandey jadi rona ijo striking! jadi apa yg ada di pasaran Kuching ajaklah dapat dipakey.

pasya alasan ke2, kundor tok bukan asal urang senang, tp nok kata susah nang nisiklah. Urang ninggal Bang Alek kerja field force (polis hutan...masih ndak kah ada kerja ya di Kuching kah). Koperal kah Lans Koperal pangkat nya. Kak Aji Tuyah suri rumah full time. adik-beradik 6org. jadi baju baru minak dapat masa raya jaklah. ya pun dah kira syukor. asak jak ati bila dapat baju baru tek. ada juak waktu pandey ku demand, merut jak muka bila dapat baju x berkenan di ati. tp sik sampey 5menet, kompom muka ku terbiut juak kenak rusah Kak Aji Tuyah. nok ya lah ndak ku berani. tp ada ku kesah? Kundor tetap diva hoccay...parade baju Dash Yankuro sekeliling kampong, as if Jalan Layang-Layang ya runaway Versace.

Jadi, bila ku dah mupok besar (abis sekolah menengah lah. masa sekolah menengah masih juak ku terok koh. ko ada berjalan di waterfront k baju planen kancing2+tracksuit+sandal leather??? Lady Gaga gik sik terpiker nok makey gia) mulalah start aku pandey berpesen. dikit2 lah ku belajar. dari majalah, dari MTV, dari Hiburan Minggu Ini. sesuai ngan keadaan dirik dan keadaan kewangan ku lah. yalah nak, warna kulit aku tok stok-stok Kek Ati Parek, susok tuboh pun ala2 As Feminin lekak nikah ngan Azman Adnan. jadi aku concern dengan cutting seloar+baju, color n material sekali, sebab aku ada sesetengah aset yg tidak elok ditonjolkan. Mana2 material yang merepuk ke tuboh, diharamkan. mana2 cutting kain+baju yg x sesuai, kompom pengeluar nya kenak sumpah (maka salah dirik mpun majoh x hengat). and for colors, most of my attires dtg dlm warna2 selamat, seperti itam, putih, kelabu, purple gelap, n bbrp warna ijo (yg kurasa boleh blend in dengan features aku yg kedak Naomi Campbell tertelan bikarbonat). tp so far, since aku dah fashion savvy, jarang juak aku mendapat kutukan apabila berjalan di jeraya, sunggoh physically aku x rupa ney. ada juak 2-3org sidak designer approach suroh jadi face of the season , tapi Kundor x layan. (adakah nama designer ya Sin Nam Fatt ataupun Rickson Ria???).

Tp part color nak, nang dari kecik2 aku dah selective. warna2 terang memang aku xpat nerimak. Aku tok dahlah itam. mun dipangkak ngan ijo ndak tentu, jong2 kedak ular lidi. Mun disuroh makey kunin, lalu kedak penyengat. Mun diberik makey mirah, alu kedak ladybird. nang ku cerewet. so wut aku cerewet??? kau maok berjalan di jeraya pakey tetak urang? mun ko sik kesah, sekati kompon.

Jadi tek nak, dalam bulan 4 tok kelak kmkorg ada sukan antara sekolah. jadi tahun tok tek, sidak colleague ku bercadang makey baju sepasang. aku setuju jaklah. Majulah Sukan Untuk Negara kaedahnya. jadi masa nok meli baju, aku madah, jgn makey rona striking gilak. antap rupa kita di padang kelak. biarpun kita ngajar lam utan, biarlah penampilan kita tek bagey sidak front-rows fashion show. erkkkkkkk. aok kata sidaknya. sekali bila dah dtg baju ya di sekolah, kitakorg maok tauk warna apa??? warna ORRRRRREEEEEEENNNN!!!!!!!!!!!!!!! huhuhuhu....pantang keturunan aku makey warna ya! huhuhuhuhu. jadi kepada cikgu2 kawasan sekitar, mun ktkorg nemu objek kedak tok di padang masa sukan kelak, tolong jangan ketawa. objek ini cepat kecik ati. sekian, terima kasih.






14 comments:

♥ little devil on your shoulder ♥ said...

hahahaha!!! *sik sik aku sik teta kau*

aku tetak blog kau..

oklah ya oren, mun nya merik ko ijo fluorescent tek???? nak ka glow in the hutan ko lak...

sik hal, kundur imajin jak hutan ya runway yg ala2 gitu jer.... something bigger is waiting for u d milan..

:p

aigoo said...

aok lahhhh. ok juak oren. mun ijo floresen tek. nang alu blend dengan dak hutan hujan khatulistiwa di amazon ya.

kakya tek nak. as feminin lekak nikah dengan azman denan? BWAHAHAHAHAHAHHAHAHAHHAHAHAHAH alu di mata-mata ku tedah rempuan ya.

Anonymous said...

kundur...ku sukk maca blog kau mun ada crown ku berik ku ngan kau! sikpabah warna urennn....teletubbies sikda warna uren kelak ko jadi salah sorang dak nya, atleastlah nak! mun ko pk2 lagik..mun warna oren di tengah2 amazon..mun ada apa2 mesti senang dak peronda detect kau nak..so think positive..anyway kata kak dona (donatella versace)...Orange is new black (ku nyaman ati ko ajak)

Ee Ali said...

lil' D: ko tauk sik sukan ya bukan di hutan tok? nya di area banyak manusia berjiwa pengkritik ala Kudsia Kahar ::nangis::

aigoo: mun nya dah ijo flourescent, mmg baju ya ku racip alus2. x ku betah.

Duey Koh: xboh berik crown gilak, berik duit pun jadi lah. teletubbies? nantik koh. Kau ngan Kak Dona sekali ku celup ku dlm besen berisik inai.

Zizie Zaman said...

kedak bodhivarman ajaklh nak oo..

Ee Ali said...

zzz: astagapir...kuda hitam juliza adlizan ya kah? xlah terok gia gilak nak? hurmmm...akshaye khanna, voley?

dukunlintahplk said...

mula2 ku kontrol senyum.. pasya ku nahan rasa mok tegisin.. pasya nahan tetak.. belaer2 dah mata ku nahan tetak tok.. alu heran nembiak baru dok depan bilit ku tok nanggar ku.. sot kah apa aku tok dipikernya hahaha..

sik hal bah kundor.. mun rona gadong tek sesuai juak ngen nama buah kundor.. tok oren.. tukar nama labuk halloween jak kau.. wahaha..

dukunlintahplk said...

mula2 ku kontrol senyum.. pasya ku nahan rasa mok tegisin.. pasya nahan tetak.. belaer2 dah mata ku nahan tetak tok.. alu heran nembiak baru dok depan bilit ku tok nanggar ku.. sot kah apa aku tok dipikernya hahaha..

sik hal bah kundor.. mun rona gadong tek sesuai juak ngen nama buah kundor.. tok oren.. tukar nama labuk halloween jak kau.. wahaha..

Ee Ali said...

JakiPLK: huhuhu...kenak sik alang2 bingka labuk?

Asphyxia said...

Aku sik suka wona oren. Aku pun sik tauk kenak. (Aku tauk, tapi malasku madah sitok. Tauk2 kedirik jaklah..huehuehue...) Pahamku rasa kau. Ekeekeekke.....

Ee Ali said...

asphyxia: yg paling terok nak, nok tukang beli baju ya, itam agik dr aku. kacak kah rasa dirik nya makey rona gia? kdak tambi nok nikah kdak.

man shah said...

hahahahaaa..... terit urat perut ku mbak tetak ptg tok eh... hepi juak rasa nyawa melawan sakit mata separuh butak tok.... makaseh sabila kundur oi!!! (betul ndak kah nama ya- mun salah jgn aku d saman) heheheheee

Ee Ali said...

m.s: aih, sama2 kasih. betol lah nama ya. tapi mun urat perut ya putus, jangan jak saya tok disaman.

Unknown said...

NGUAHAHAHA...ngelakak ku tetak..bak kata lil'd..bukan..bukan netak kau..netak blog kau...bwahahahaha... ;p