image

Tok seminak dasan Kundor besusei...

Jadi mun berkenan, sila jak baca nak oh. Mun rasa blog tok nyakit ati, mampah, meraik...dengan segala hormatnya dipersilakan veramvus!

Tuesday, October 27, 2009

Mbak Sabar Jak Kundur...

Susah ku nok mukak mulut bercerita kali tok. sik tauk kenak. berat nar ati ku...

Aku nang dah jangkak, munsik knek tok, kelak kelak benda tok mesti akan jadi. dah aku kedirik mileh jalan idup macam tok, xda urang maksa. aku xpat lari dari hakikat. tapi aku sik sangka masanya akan sampey secepat tok, dan dengan cara yang sik ku sangka langsung. aku dah usaha, coba ngelak, tp akhirnya masanya sampey juak. xda apa yang dapat ku polah untuk menidakkan hakikat tok...

Makin berat hati ku eh...

Aku bukan datang dari keluarga senang. aku ngakuk, sekda apa perlu ku malu. tapi x pernah mak ngan bapak aku nandah idup aku tok susah. makan pakey suma tersedia, tidor biarpun bukan cadar sutera, at least ada atap dasan bertedoh, ada berlapit tilam. bukan ku nok sombong, tp kotan dah terbiasa ngan idup macam ya, ku jadi manjak...

Bergenang air mata ku...

Mun urang yang sik kenal benar ngan aku mesti sik sangka. Urang nanggar aku perwatakan tang kasar jak, sik urang tauk giney hati aku. urang mesti ingat aku tok boleh sebarang jak. "eh, muka jaik, ada hati juak nok eksen" ntah gia kali pandangan urang ngan aku. bukan aku eksen, bukan ku lawa, ku tauk ku sik kacak. tp dah ya bukan "dirik" aku, gineylah gaya. aku pun jadi serba salah dalam keadaan macam tok. nok ku aok ku, dirik ku mpun nasor. nok ku padah sik, ku ngenang nasib ku dudi ari. susah...susah macam tok...

............

kenak lah dalam ku tengah deal ngan keadaan dirik ku yang sik terurus mcm tok, benda tok datang. rasa mun dapat, ku nok tidor malam tok, bila bangun isok, benda tok dah berlalu. tp yalah, sik sesenang ya jalan hidup kita. sik sentiasa hidup kita senang, penoh tetak. ada waktu paksa juak diredah benda kedak tok...biar pun terpaksa bertungkat...meranggong.... ish...


Kenak? kenaklah aku? kenak aku disuroh ngembak nemiak gi camping??? empat malam gik ya...tidor lam khemah...rah padang sekolah...mandik ndak tentu waktu...bersalin baju pun main entam jak....bukannya sikit nemiak join ...300++ org...urang lain kempen 1Malaysia raon KL, raon Kuching...kenak aku gi camping????

huarggggggggghhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!

9 comments:

♥ little devil on your shoulder ♥ said...

bencik ku mukadimmah kau.. disertai lgu mimpi-anggun, bergenang jua air mata ku...

bila camping tek? 300??? biar benar...

Unknown said...

aoklah lil'D..nang bencik..baruk nak susah ati aku apa jadi ngan kundur..ngek ko..

teringat ku zaman kemping sblh suro time sekolah rendah ko..sik ngembak asil..

Anonymous said...

pahamku perasaan tok. mandik pun ntah siney2,nk smyg pun tang was2 jak. yang paling di takut.. giney nak berak tok? sekpat nak berak sukati koh. mok ada proper jamban, air dan privacy. even mun dereb smpei kelantan/tganu nok smpei 9 jam pun, sik pandei nak berak rah R&R highway. cerewet juak bu**t ku tok.

CalvinJamie said...

mcm ya juak keadaan ku ee..mun abb masuk hutan khemah apa indah,cikgu alin semua amdah ada anak bini sik dpt ti nggal..tp lawatan kuching, namaku sikda..sidak blh plak tinggalkan anak bini...

Asphyxia said...

........ baruk nak numpang sedeh tek.

Khaisya said...

bencikkkkk....1st time mek maca entry ktk kmk asa sedih mundak alu kekeh2 jak..ujong2 alu kenak bulakkk.malassss kuuuuuu...gik asa ktk embak nemiak g cmping..lalalalalala

aigoo said...

coiiii!!!! gi camping padu. bagei nak di anta beperang ke pakistan nun. sik pun bagei kenak paksa nikah oleh kak aji tuyah.

tapi sik juak nak medow koh. ku sik suka juak kerjaan gia. serba-serbi sik selesa. dek-dek gik ngembak nembiak 300 orang? apuuhhhhhhh paraiiii waiii

Ee Ali said...

lil' D: 300++ students, ngan 100++ cikgu. sik penin palak ko? di padang sekolah gik ya. apa ingat jamboree antarabangsa kah?

amsieime: masa nok di suro ya ku rasa muak juak ilek2. tok nanggar tentatif nya ajak ati ku dah sakit. kurasa aktiviti membazir camping tok.

anon: exactly! ngenang nok mandik, berkemas segala sik selesa ya ku malas. dahlah aku kalah ngan matahari. huhuhu

k-bin: aku sik suka outing mcm tok, sik kesahlah gi sine2 pun...arghhhh!!!

asphyxia: numpang ajak? kenak sik jadi pemandu terus?

K.A: ditetaknya kita...huhuhu...I gik trauma nengar perkataan camping tok...

aigoo: nang jak perasaan ku kedak nok gi perang, yang sik dibekal ngan senjata. kompom parai.

la Signora said...

NGENG!!! Bencik ku maca intro entri tok.Udah ready tisu skotak baca kesah si Kundur yang penoh emo!!!BENCIKKKKKK!!!

Tewas ko ngembak 300anak jin camping rah padang!!OOOooha!*emo*