image

Tok seminak dasan Kundor besusei...

Jadi mun berkenan, sila jak baca nak oh. Mun rasa blog tok nyakit ati, mampah, meraik...dengan segala hormatnya dipersilakan veramvus!

Tuesday, July 14, 2009

Keluar Topik

~Cinta jangan kau pergi...Tinggalkan diriku sendiri...Cinta jangan kau lari...Apalah erti hidup ini...Tanpa cinta dan kasih... sayang~

Tetiba jak ku datang emo nak (sikmok ngakuk jiwang, tang lintuk jak bunyi...langsung sik sinonim)...actually, mcm2 benda bermain-main lam palak ku 2-3 haritok. ada yang aku tauk apa punca aku emo, ada yang masih ku x tauk sampey aritok. nok ku madah aku mengalami meltdown, kali lah juak...tp siklah tahap Britney Spears atau Mariah Carey...ataupun kedak Sarol diterais mak ayam nya nak...aku setakat kedak Kak Siti press conference masa albumnya kenak cetak rompak jak(album ko sorang lah tek nak? album ramlah ram tek x?)...

Ku cerita benda sik berkaitan ngan emo aku lok...
A good fren of mine bercerita ngan aku tek ttg mentua nya accident 2-3minggu ya tek (which is bini nya happened to be kawan aku juak...sikpat ku lupak nya nunggah ko Casper tgh2 malam...). dahlah accident kira terok...ya sigek tedahnya. Yang lubang perutnya...boleh sidak kereta berenti datang sik nulong...n bukan juak nok ngambik no ekor (mun gik setakat tok sik ku lalek, bukannya ko dpt jadi kaya pun menang nombor ya). yang sidak ya tek berenti nulong mutit barang...kakya masuk poket/beg dirik mpun. sik cukup dengan ya, serta ada ya tek datang2 alu nok mukak gelang di tangan mentua nya...HAIH, KAU MANUSIA KAH IBLIS KAH? sampey lah juak yang urg nang tgh dlm seksa, kau barang sesen tebik pun xda rasa kesian? giney rasa kau mun mak ko dipolah urang gia? adakah ko akan kekekekelekubek tetak madah cerita mak ko jenaka? ku rasa mesti kau urang 1st nyerina jabar pet alu ngeluar parang keturunan ko tek nak? munsik lalu ke dapor alu ngaruk cabik, melah limo, nuntong kemenyan nak serta mulut ko kumat-kamit maca santet nak? perangey sik semperna...sik ku rajin. wujud urang kedak kau ya betul k ngabis oksigen jak. Sikkkkit (sambil tangan kedak Nek Su Munah) sik ndatang hasil...

Pasya ada sigek gik cerita nyuroh angin ku sik bagus...
Adalah manusia tok tek. bunyi nya kedak urang bersadu lah tek. madah kerja nya tek susah (sekda urg madah bekerja tok senang ko ndet. nyondet pun susah juak...apa ko ingat tiap malam nyondet nyual "laicikang" segenap Haji Taha senang kah?) mcm-mcm lah dipadah nya tek. ya lah aku ngan sorang miak tok tek merik kata2 perangsang ngannya (sebenarnya kmk 3 tok sama kerja, minak aku ngan nok sorang tok lebih dolok bekerja dari si bersadu tok tek, si bersadu tok tek gik training).

Nok jadi cerita, boleh x nya tek bila di"rangsang" kamek duak tek boleh bombard kmk 2 gik balit? bunyi nya madah kmk 2 tek x merasa apa yg nya rasa, tempat n situasi kerja kmk 2 tek senang agik darinya, nya lebih dolok ada pengalaman dr kmk 2, sedangkan masa ya kmk 2 lom tauk apa2(maka nya masa ya temporary ajak). ko ada, diberik urg kata2 perangsang ko nganok urang ya balit? bukan kau kah masa nok mintak kerja tok, ko madah kerja toklah paling ko minat, nang idup mati gik balit pun kerja tok juak ko maok? kakya bukan aku kah dasan ko bertanya masa ko kenak tunggah interview, masa ko dpt offer training kah? n ko boleh madah tempat aku tek senang, ko pernah kerja di tempat aku gia? ko pernah nengar aku bersadu ttg tempat kerja aku, sampey ko dpt ngeluar statement cepucemas kdak ya? maka ko tek gik training, apa ko tauk ttg the real world?

Pesan ku ngan kau lah tek ndet owh, jangan ko miker ko ajak nasib sik bagus, urang lain tek semua senang. and jangan ko ingat pengalaman temporary ngan training ko ya tek sama ngan dunia kerja sebenar, sebab jawapannya adalah SIK SAMA!!! sik juak ku madah ku tauk n pandey semua waima hampir 2 tahun dah ku kerja tok(2 tahun occayyy...bukan 2minggu....), n sbb ya ku x pandey nok madah kerja ku lebih susah dr urg. nok nama kita bekerja tok, sik semuanya senang...n sik semua juak susah nak. lain tempat, lainlah story nya. lain suasana, lainlah feeling nya. lain urang, lain lah rupa ong*ngnya (aih...camney ko tauk? ya nya Kak Aji Tuyah dah start nyinsin tapih kedak cerita Tamil).

Mun si bersadu tok tek pandey maca entri tok lalu kecik ati, siklah ku dapat nok madah giney ngan dirik. Mintak maap jak aku awal2. Bukan tujuan ku nok nyakit ati kau, n bukan juak sik sayang ngan persahabatan kita. Aku sekadar madah nok menar. mun kau di depan muka aku kinek tok pun aku akan madah benda yang sama, n harus ko dapat imejin ekspresi Siti Tanjung Perak aku nak? Kerana bukan ko sik tauk level antap mulut aku nak? Ko nerimak kah x nerimak kah ya terpulang ngan kau lah. Mun ko rasa entri aku tok merik malu kau di khalayak ramai, sigek jak ku nok madah, AKU ADA ENGKAH NAMA KAU GIA?

Aih...alu ilang emosi jiwang ku mbak ngerepak...klaklah mun ingat ku tangkap leleh lam entri lain...

~Oh Tuhan terangkan hati dalam sanubariku...Oh Tuhan ku berserah segalanya....kepadamu...Agar jiwaku tenang dengan bimbingan Mu selalu~ aku pun sik tauk apa kaitan lagu Sheila Majid tek...

5 comments:

♥ little devil on your shoulder ♥ said...

aku nak poret tok!!!

Ee Ali said...

perlukah nok poret dalam tok juak. bagey kita tek sik bertemu muka weekend tok nak?

Zizie Zaman said...

e.. sapa tek e? aku mok tauk..lekas padah ngan aku. lekas. aku poret...

Ee Ali said...

Jijie...perlu kah ko peret mok tauk nama sebenar dr sitok...ko xda no tepon aku agik kah ko nok bertanyak nguna sms?

Zizie Zaman said...

aok lah ho.. nang benar ati juak la..sik ter pk ku akan kaedah ya tek..